Budibot - nowy wymiar rekrutacji - Inwestor w Kapitał Ludzki
Budibot - nowy wymiar rekrutacji - Inwestor w Kapitał Ludzki
58679
post-template-default,single,single-post,postid-58679,single-format-standard,qode-core-1.2,ajax_fade,page_not_loaded,,pitch child-child-ver-1.0.0,pitch-ver-2.2, vertical_menu_with_scroll,smooth_scroll,grid_1300,blog_installed,wpb-js-composer js-comp-ver-5.4.7,vc_responsive

Budibot – nowy wymiar rekrutacji

Z technologią obcujemy na co dzień,  sztuczna inteligencja z impetem wkracza niemalże w każdy aspekt naszego życia. Pomoże nam zrobić zakupy online, podpowie jaka czeka nas pogoda w najbliższych dniach, poinformuje o promocji a nawet pomoże nam znaleźć wymarzoną pracę.

 

Z początkiem tego roku firma Budimex jako pierwsza z dużych firm w Polsce, we współpracy z firmą Emplocity, wdrożyła napędzanego sztuczną inteligencją bota. Pozwala on znaleźć pracę na facebookowym Messengerze. Jest to najpopularniejszy komunikator w Polsce, z którego korzysta blisko 12 mln użytkowników.

 

Jak to działa? Nic bardziej prostego, wystarczy wejść na stronę główną, kliknąć w ikonę bota i rozpocząć rozmowę. Budibot zapyta nas między innymi o doświadczenie zawodowe, dodatkowe umiejętności, znajomość języków obcych czy oczekiwania finansowe. System działający w tle analizuje nasze odpowiedzi i dopasowuje je do wymagań postawionych przez firmę. Jeśli pasujemy do profilu poszukiwanego pracownika, dostajemy o tym informację – również na Messengerze, przez którego możemy potem umówić się na spotkanie. Pozwala to zoptymalizować i zautomatyzować najbardziej żmudne i powtarzalne etapy procesu rekrutacji, skracając go do minimum. Ponadto oszczędza nam kilka dobrych godzin przed ekranem komputera, które musielibyśmy poświęcić na stworzenie idealnego CV.

 

Obecnie Budimex zatrudnia ok. sześciu tysięcy osób, a za pomocą Budibota chce zatrudnić kolejny tysiąc pracowników. Jak wskazuje Cezary Mączka, członek zarządu Budimeksu i dyrektor Pionu Zarządzania Zasobami Ludzkimi, przy tak dużej skali rekrutacji i konkurencyjnym rynku spółka chce stawiać na innowacyjne rozwiązania.

Nowoczesna firma to taka, która jest tam, gdzie są jej kandydaci, a dziś wszyscy są na Facebooku. Chatbot świetnie więc wpisuje się w strategię cyfrowej transformacji, którą obecnie wdrażamy – wyjaśnił.

 

Jeśli chciałbyś poznać bliżej Budibota, wejdź na stronę www.budimex.pl i rozpocznij rozmowę, a być może będzie to początek Twojej nowej ścieżki kariery.